Cytaty o marketingu, które pomogą w rozwoju Twojego biznesu

Cytaty o marketingu, które pomogą w rozwoju Twojego biznesu

Z inspirującymi cytatami jest jak z coachingiem – jedni je kochają, inni nienawidzą. My wierzymy, że słowa same nie wprowadzą magicznych zmian w naszym życiu, ale mogą zmotywować nas do dalszego działania i wytężonej pracy. Wybraliśmy siedem cytatów o marketingu, które naszym zdaniem pomogą w rozwoju Twojego biznesu. A kto wie, może pobudzą Twoją kreatywność i zapoczątkują wielkie zmiany? Trzymamy kciuki!

  • „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy.” Henderson Stuart

Reklamą wcale nie musi być wielki billboard w centrum miasta. Zacznij od mówienia innym, czym się zajmujesz. Jeśli to konieczne, wytłumacz na czym dokładnie polega Twoja praca (wiemy z doświadczenia, że “social media” i “copywriting” brzmią dla niektórych jak czarna magia). Może okazać się, że właśnie rozmawiasz z kimś, kto potrzebuje Twoich usług.

Otworzyłeś warsztat samochodowy? Postaw znak przy głównej drodze. Sprzedajesz produkty dla niemowląt? Pochwal się tym na grupach dla mam. Nie potrzebujesz wielkich nakładów finansowych, żeby poinformować innych o swojej działalności. Pamiętaj jednak, że więcej niekoniecznie znaczy lepiej. Reklamuj się tam, gdzie jest Twój potencjalny klient.

  • „Celem marketingu jest poznać i zrozumieć konsumenta tak dobrze, że produkt czy usługa doskonale mu pasują i sprzedają się same.” Peter F. Drucker

Dobranie odpowiedniego targetu jest kluczowym elementem marketingu. Jeśli sprzedajesz zegarki za 2000 zł, nie ma sensu kierować swojej oferty do 18-latków, których nie stać na taki zakup, prawda? Poznanie grupy docelowej, jej cech, potrzeb i oczekiwań powinno być podstawą Twoich działań. Nawet najlepszy produkt nie ma racji bytu, jeśli nie będziesz wiedział komu i jak go sprzedać.

  • „Po najlepszym marketingu nie widać, że jest marketingiem.” Tom Fishburne

Polecamy obejrzeć ten filmik Netfliksa. Jest nawiązanie do Dnia Kobiet, jest girl power i ogromna dawka inspiracji. Jednocześnie wideo promuje oryginalne produkcje streamingowego giganta. Jesteśmy bardzo na tak!

  • „Najlepszą reklamę robią zadowoleni klienci.” Philip Kotler

Prawdopodobnie jeden z najsłynniejszych cytatów o marketingu. Siła poleceń i rekomendacji jest ogromna – zastanów się, ile razy przed zakupem sprawdzałeś opinie o produkcie czy firmie w internecie? Dbaj o satysfakcję każdego klienta, bez względu na to, czy “zostawi” u Ciebie 5 zł czy 50 000 zł.

  • „Nie zgaduj. Zmierz.” Slava Akhmechet

Prześledź statystyki swojej strony na Facebooku, zajrzyj do Google Analytics, zrób badania marketingowe. Nie potrzebujesz drogiego researchu – wypytaj o interesujące Cię kwestie swoich klientów, znajomych czy panią z warzywniaka. Współcześnie informacje mają ogromną wartość, szczególnie, jeśli będą wspierać rozwój Twojego biznesu.

  • „Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa.” Mary Lou Cook

Kreatywność często postrzegamy w kategorii talentu, z którym rodzą się nieliczni. Tymczasem w rzeczywistości kreatywności można się nauczyć. Co więcej, niećwiczona zanika! Nie bój się więc puścić wodzy fantazji. Porażka jest nieodłącznym elementem tego procesu, ale warto zaryzykować.

Najlepszym dowodem na słuszność tego cytatu jest wspomniany już profil Netfliksa. Widać, że osoby odpowiedzialne za komunikację platformy nie boją się eksperymentować. Wszystkiemu towarzyszy ogromna dawka humoru i dobrej zabawy, odbiorcy są zachwyceni. Czego chcieć więcej?

  • „Dzięki lajkom rachunków nie zapłacisz. Dzięki sprzedaży – owszem” Noah Kagan

Człowiek jest stworzeniem stadnym, któremu zależy na kontakcie z ludźmi i sympatii otoczenia. Doskonale rozumieją to twórcy mediów społecznościowych i właśnie dlatego wprowadzili na swoich platformach opcję polubień. Niestety, wielu przedsiębiorców zaczęło postrzegać pozyskiwanie “lajków” jako nadrzędny cel swojej komunikacji marketingowej. Prawda jest taka, że nawet setki tysięcy polubień nie mają żadnego znaczenia, jeśli nie sprzedajesz. Pamiętaj – nie liczy się ilość polubień, ale ich jakość.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *