Jak pisać dobre teksty SEO?

Jak pisać dobre teksty SEO?

Pozycjonowanie jest niezwykle ważnym elementem obecności firmy w sieci, gdyż to ono decyduje o tym, na której pozycji w wyszukiwarce będzie znajdować się Twoja strona internetowa. Oprócz szeregu właściwości, które powinna spełniać sama strona (jak zoptymalizowany kod, duża szybkość ładowania czy wersja mobilna serwisu), ważne jest także to, co zawierają publikowane na niej teksty. Zatem jak pisać dobre teksty SEO?

Słowa kluczowe w tekście pozycjonerskim

Zanim przystąpisz do realizacji tekstu, należy wybrać słowa kluczowe – frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce, aby znaleźć daną treść. Zazwyczaj przybierają one formę dość prostych haseł lub pytań – to właśnie dlatego tytuł naszego artykułu brzmi “Jak pisać dobre teksty SEO?” zamiast “Zasady tworzenia wysokiej jakości tekstów pod pozycjonowanie”. Zastanów się, co wpisze użytkownik, aby znaleźć Twój artykuł, a następnie wybierz właściwe frazy.

Stosuj keywords w tytule, śródtytułach i samej treści

Śródtytułami nazywamy te pogrubione mini-tytuły, które rozdzielają akapity tekstu. Po pierwsze, dzięki nim łatwiej czyta się artykuł i zbiera informacje –  nie czytamy już tekstów od deski do deski, a jedynie skanujemy je szybko wzrokiem. Po drugie, śródtytuły wpływają na pozycjonowanie, dlatego tak, jak tytuł, powinny zawierać frazy kluczowe.

W przypadku śródtytułów wybieramy formatowanie H2 (w polskiej wersji “Nagłówek 2”). Frazy kluczowe powinny też kilka razy pojawić się w treści artykułu. Co oznacza kilka? Nie ma na to magicznej recepty. Ważne, żeby tekst brzmiał dobrze i naturalnie – zagęszczenie słów kluczowych nie ma tu znaczenia.

teksty pod pozycjonowanie

Dobry tekst SEO to po prostu dobry tekst

Boty Google’a bardzo dobrze radzą sobie z analizą treści w języku polskim, dlatego absolutnie nie pisz tekstów pod roboty! Odmieniaj słowa kluczowe przez liczby i przypadki, stosuj ich synonimy. Publikowanie artykułów naszprycowanych frazami w mianowniku (np. “Jeśli szukasz agencja reklamowa Opole…”) nie przyniesie żadnych korzyści Twojej firmie.

Zamiast tego powinieneś skupić się na regularnej publikacji tekstów:

  • wysokiej jakości (idealny tekst to taki, którym dzielą się internauci – linki z innych stron prowadzące do Twojej witryny świetnie wpłyną na SEO),
  • unikalnych (Google banuje za kopiowanie treści, dlatego zawsze twórz swoje artykuły od zera),
  • zawierających linki wewnętrzne (sam promuj swoje treści – jeśli to możliwe, w tekście umieszczaj linki do innych artykułów lub podstron).

Formatowanie artykułu

Zapamiętaj jedną zasadę – treści na strony internetowe tworzymy dla użytkowników, nie robotów Google’a. Chcemy, aby ludzie czytali nasze artykuły, dlatego warto ułatwić im to zadanie. Zawsze staramy się, aby długość jednego zdania nie przekraczała 250 znaków. Dlaczego? Jeśli zdanie jest zbyt długie, to trudno zrozumieć jego sens. Długość akapitów ograniczamy z kolei do 500 zzs.

W treści artykułu warto umieścić zdjęcia lub grafiki – sprawiają one wrażenie, że tekst nie jest aż tak długi, co często zniechęca do czytania. Zalecamy także, aby stosować pogrubienia najważniejszych elementów danego akapitu. Ułatwia to użytkownikom skanowanie tekstu wzrokiem, a co za tym idzie – będzie miało ogromny wpływ na to, czy internauta zapozna się z artykułem do końca i udostępni go dalej.

A jeśli chodzi o długość samego tekstu? Niegdyś magiczną liczbą było 2500 zzs. Obecnie mówi się, że artykuły nie powinny liczyć mniej niż 3000 znaków. Najważniejsze jednak, aby w pierwszej kolejności stosować się do powyższych zasad. Krótki, ale doskonały tekst obroni się sam.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *