Jak założyć konto firmowe na Facebooku? - 5 kroków

Jak założyć konto firmowe na Facebooku? - 5 kroków

Jeśli nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz. To humorystyczne stwierdzenie jest coraz mocniej odczuwane przez firmy, które dotychczas unikały obecności w social media. Należysz do tej grupy? Sprawdź jak założyć konto firmowe na Facebooku w 5 krokach.

Krok 1 – Zaloguj się na Facebooka

Zalecamy zalogowanie się na Facebooka na komputerze, gdyż w ten sposób będzie Ci najwygodniej przeprowadzić wszystkie operacje.

Krok 2 – Tworzenie strony

Po zalogowaniu się na Facebooka otwórz boczny pasek menu – wystarczy nacisnąć odwrócony trójkąt na górnym pasku. Następnie wybierz opcję “Utwórz stronę”.

Krok 3 – Wybieranie charakteru strony

strona firmowa na facebooku

Jeśli prowadzisz przedsiębiorstwo, wybierz opcję “Firma lub marka”. “Społeczność lub osoba publiczna” jest przeznaczona dla blogerów, influencerów, celebrytów czy polityków.

Krok 4 – Podstawowe uzupełnienie danych

Po kliknięciu przycisku “Rozpocznij”, strona poprosi Cię o podanie nazwy strony (czyli nazwy, która będzie się wyświetlać wszystkim użytkownikom), a także wybór kategorii. Wystarczy zacząć wpisywać wyraz, a Facebook zaproponuje nam opcje do wyboru.

Krok 5 – Uzupełnienie profilu

Kiedy strona zostanie utworzona, zostaniesz poproszony o podanie większej ilości informacji o firmie. Będą to m.in. numer telefonu, adres e-mail, adres strony www czy godziny otwarcia.

Ważnym wyróżnikiem strony na Facebooku jest jej adres (np. https://www.facebook.com/fraseagency/). Portal automatycznie przyznaje unikatowy adres składający się z nazwy strony oraz ciągu cyfr i znaków. Zalecamy jego zmianę, ale zazwyczaj jest to możliwe dopiero po uzyskaniu 25 polubień strony. Adres musi być unikatowy, dlatego jeśli Twoja firma ma popularną nazwę, może się okazać, że jest już niedostępna. W tej sytuacji warto dodać inny wyróżnik jak miejscowość czy słowo opisujące działalność.

Jeśli nie wiedziałeś jak założyć konto firmowe na Facebooku, liczymy na to, że nasz artykuł pokazał Ci, że to nic trudnego! Pamiętaj jednak, że samo posiadanie konta nie jest sposobem na odniesienie sukcesu. Dopiero tworzenie angażującego contentu, analiza statystyk i promowanie postów przyniosą zadowalające efekty.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *