Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

Instagram jest coraz popularniejszym rozwiązaniem biznesowym. Pokazanie produktu w atrakcyjny wizualnie sposób może przynieść marce więcej korzyści niż tradycyjne metody marketingu. Z tego względu Instagram staje się potężniejszym i bardziej pożądanych narzędziem sprzedaży.

Dlaczego warto założyć konto firmowe na Instagramie?

Firmy mogą korzystać z Instagrama z poziomu profilu prywatnego, jednak zmiana konta na firmowe niesie ze sobą większą ilość funkcjonalności:

  • możliwość dodania danych kontaktowych,
  • statystyki (ilość wyświetleń, informacje o odbiorcach itd.),
  • tworzenie reklam z poziomu aplikacji mobilnej.

Dane kontaktowe są niezwykle ważnym elementem sprzedaży – w szczególności, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Dzięki statystykom dowiesz się nie tylko jaki zasięg wygenerował konkretny post. W sekcji “Wyświetlenia” możesz sprawdzić, czy post wyświetlił się użytkownikom na stronie głównej, czy znaleźli go za pośrednictwem hashtagów. W ten sposób możesz lepiej poznać swoich odbiorców i dostosowywać content do ich działań.

Jak założyć konto firmowe na Instagramie, jeśli nie mam Instagrama?

Instagram nie umożliwia założenia wyłącznie konta firmowego. W pierwszej kolejności należy utworzyć zwykłe konto, potem można je przełączyć na profil firmowy.

Konto możesz utworzyć poprzez aplikację mobilną (po jej pobraniu) lub za pomocą komputera. Jeśli nie chcesz uzupełniać rubryk, możesz też połączyć konto z Facebookiem – Instagram należy do Marka Zuckerberga, więc synchronizacja kont umożliwi bezpośrednią publikację postów z Instagrama na fanpage’u firmowym.

Jeśli konto zostało utworzone, możesz zająć się przełączeniem konta. Jest to jednak możliwe wyłącznie z poziomu mobile.

jak założyć konto firmowe na instagramie

Aby utworzyć firmowe konto na Instagramie, należy wykonać następujące kroki:

  1. Otwórz aplikację.
  2. Przyciśnij prawy przycisk w dolnej sekcji aplikacji – ten, który zawiera miniaturę Twojego zdjęcia. Zostaniesz przekierowany na stronę swojego profilu.
  3. Po przejściu do profilu kliknij na trzy poziome kreski w górnej sekcji aplikacji (zaznaczono na zielono).
  4. Po kliknięciu przycisku, z prawej strony pokaże Ci się boczny pasek. Kliknij przycisk “Ustawienia”, znajdujący się w dolnej sekcji (zaznaczono na zielono).
  5. Zostaniesz przekierowany do osobnego okna z ustawieniami. Przesuń stronę w dół, aż zobaczysz przycisk “Przełączanie na konto firmowe” (zaznaczono na zielono).
  6. Kliknij przycisk i uzupełnij wszystkie wymagane dane.
Przycisk “Przełączanie na konto firmowe” spowoduje, że Twoje konto stanie się kontem firmowym. Jeśli chcesz zachować swoje prywatne konto i założyć osobny profil firmowy, możesz to zrobić za pomocą przycisku “Zarejestruj profil firmowy”.

Jeśli zdecydujesz się na posiadanie dwóch kont (prywatnego i firmowego), aplikacja zachowa dane logowania obydwu z nich. Oznacza to, że nie musisz wylogowywać się z jednego konta, aby wejść na drugie. Wystarczy, że przełączysz konto – można to zrobić na stronie swojego profilu.

Instagram na początku może wydawać się dość skomplikowany, jednak aplikacja jest na tyle intuicyjna, że po kilku dniach bez problemu poradzisz sobie z jego obsługą. Social media dla firm to nie Twój konik? Na rynku działa wiele agencji, które specjalizują się w prowadzeniu mediów społecznościowych i zajmą się tym za Ciebie.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *