Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku?

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku?

Prawdopodobnie każdy przedsiębiorca, który rozważał zatrudnienie agencji lub freelancera do obsługi komunikacji w social media, zastanawiał się, ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku. Właściciele firm często są kuszeni atrakcyjnymi (czyli tanimi) ofertami i to właśnie one są traktowane jako wyznacznik stawki za taką usługę. Jak jest w rzeczywistości? Ile trzeba zapłacić za obsługę FB? Sprawdźmy.

Cena obsługi Facebooka

Jeśli spodziewaliście się konkretnej stawki, musimy Was zasmucić – na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Na wycenę wpływa ogromna ilość czynników. Od tego, czym się zajmuje Wasza firma po to, jak często publikowane będą treści. Inaczej wygląda praca (a więc i cena) w przypadku małej lokalnej restauracji, a inaczej, gdy naszym klientem jest międzynarodowa korporacja z własnym sklepem online.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku? – kryteria

Każdy wykonawca ma swój własny sposób wyceniania pracy, ale wpływ na cenę najczęściej będą mieć następujące czynniki:

Charakterystyka firmy

Jak już wspomnieliśmy wyżej, duże znaczenie będzie mieć branża klienta. Jeśli klient funkcjonuje w branży, która będzie wymagała od wykonawcy dużej ilości researchu (np. branże specjalistyczne jak medyczna, mechaniczna), to będzie on musiał włożyć więcej czasu i pracy w przygotowanie contentu.

Ilość fanów

Inaczej wygląda praca w przypadku nowego fanpage’a, a inaczej, gdy strona ma dziesiątki tysięcy śledzących. Jeśli do naszych zadań należy także moderacja, możemy spędzać dziesiątki godzin tygodniowo na samym odpowiadaniu na wiadomości i komentarze.

Częstotliwość postów

Ilość treści również będzie ważnym czynnikiem podczas wyceny – niektórzy klienci decydują się na kilka postów w miesiącu, inni oczekują 3 postów dziennie. Większa ilość treści to większa ilość pracy, a więc i wyższa cena.

prowadzenie fanpage opole

Materiały od klienta

Czy klient sam będzie dostarczał nam materiały (np. kalendarz wydarzeń firmowych, grafiki, filmy), czy leży to po stronie wykonawcy? Istotnym czynnikiem będzie również to, czy materiały zostaną nam dostarczone z odpowiednim wyprzedzeniem, czy w ostatniej chwili, z koniecznością publikacji w ciągu najbliższych 15-30 minut, w tym w święta i weekendy?

Wymogi dotyczące postów

Facebook pozwala nam na publikację postów w przeróżnych formatach. Jeśli klient wymaga od wykonawcy tworzenia materiałów wymagających dużej ilości pracy jak comiesięczne sesje fotograficzne w siedzibie firmy, animacje czy transmisje live z wydarzeń to z pewnością znacznie wpłynie to na cenę obsługi.

Obsługa kampanii reklamowych

Duże kampanie w Facebook Ads mogą wymagać takiej samej (albo i większej!) ilości pracy jak kompleksowa obsługa samego fanpage’a. To ile kosztuje prowadzenie fanpage, będzie więc zależeć też od oczekiwań klienta dotyczących promocji na platformie.

Cenę obsługi firmowego Facebooka mogą podnieść też wszelkie dodatkowe działania jak organizacja konkursów, zarządzanie wydarzeniami czy prowadzenie grupy na Facebooku, które staje się coraz popularniejszym elementem promocji w social media.

Jak widać, wycena prowadzenia fanpage’a wymaga analizy wielu składowych, które zadecydują o ostatecznej cenie usługi. Szukasz osoby do obsługi swojego profilu na Facebooku? Skontaktuj się z nami – przygotujemy ofertę dopasowaną do Twojej firmy.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *