Cechy dobrego copywritera

Cechy dobrego copywritera

Szukasz copywritera do współpracy? A może chcesz zacząć karierę w tym zawodzie? Wyznacznikiem copywritera jest nie tylko jego portfolio, ale także umiejętności, które posiada. Oto lista 5 cech dobrego copywritera:

Cechy dobrego copywritera – lekkie pióro

Dobrymi copywriterami są zazwyczaj osoby, które nie miały większych problemów z pisaniem wypracowań w szkole. Ale nie mamy tu na myśli wyłącznie poprawności ortograficznej czy interpunkcyjnej. Teksty muszą posiadać odpowiednią kompozycję, logiczne szyki zdaniowe czy formę dopasowaną do ich przeznaczenia.

Styl pisania i język zawsze powinien być dopasowany do odbiorcy tekstu. Inaczej będzie brzmiał artykuł o rezonansach magnetycznych kierowany do pacjentów, a inaczej treść stworzona do magazynu branżowego dla lekarzy.

Cechy dobrego copywritera – chęć i szybkość nauki

Ogromna część pracy copywritera to research, czyli wyszukiwanie informacji dotyczących danej tematyki. Bywa tak, że trzeba stworzyć artykuł na temat, o którym nie mamy zielonego pojęcia. W takiej sytuacji na korzyść działa gotowość do nauki oraz szybkość przyswajania informacji. Jeśli bez większych problemów możesz pojąć nawet najtrudniejsze zagadnienia to jesteś dobrym kandydatem na copywritera.

Cechy dobrego copywritera – kreatywność

To chyba oczywista oczywistość, ale musimy podkreślić tą cechę. Dobry copywriter potrafi z zebranych przez siebie informacji stworzyć coś, co zainteresuje odbiorcę. Pomysłowość może przybierać różne formy – od fascynującego storytellingu po zabawę językiem i konwencjami.

Cechy dobrego copywritera – empatia

Mówiąc o empatii, mamy na myśli umiejętność “wczucia” się w drugą osobę – zarówno klienta, jak i odbiorców tekstu. Jakie są oczekiwania klienta wobec artykułu? Co dla niego będzie najważniejsze? Jakie informacje są interesujące dla odbiorcy? O czym chciałby przeczytać? Dobry copywriter potrafi postawić się w sytuacji innej osoby i poznać jej zainteresowania, przekonania czy sposób rozumowania.

Cechy dobrego copywritera – znajomość marketingu

Nie da się dobrze zareklamować produktu, nie znając zagadnień marketingowych czy mechanizmów reklamy. Pomocna w pracy będzie również znajomość podstaw psychologii. Dobry copywriter wie m.in. czym jest pozycjonowanie, jak ustalić grupę docelową i jak nakłonić klienta do zakupu.

To oczywiście tylko część z cech dobrego copywritera. Na plus będzie również terminowość, elastyczność czy znajomość j. angielskiego. A co Wy dodalibyście do listy? Dajcie nam znać w komentarzach!

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *